Emilia Nilsson

Att komma ut
 
Jag har tänkt på en sak. Ganska mycket faktiskt.
 
 
Varför ska en behöva komma ut? Varför är det starkt av mig att inte vara straight? Varför fick inlägget där jag råkade komma ut på facebook mer gillningar och kommentarer än mina andra inlägg? 
 
Om jag vore straight hade jag inte fått frågan hur min familj tar det. Jag hade inte fått höra att jag är stark eller att jag är modig. Inga hjärtan eller "vi tycker om dig precis som du är".
Inga meddelanden från förvånade personer som tagit för givet att jag är straight, inga "JAG VISSTE DET HELA TIDEN".
 
Kanske överreagerar jag, men jag blir så ledsen på det här. Självklart är det många som tycker det är jobbigt att komma ut, och jag förstår att en bara menar väl när en skriver dom där kommentarerna, men måste en göra allt det där? Måste en komma ut?
Tar ni för givet att min favoritmat är tacos? Svar nej. Så varför ta för givet att jag gillar killar? Varför ta för givet att jag definerar mig som kvinna? Jag förstår verkligen inte. Kan vi inte bara låta alla älska vilka dom vill och vara vilka dom vill utan att bry oss om vad för könsidentitet vi eller personerna vi vill vara med har?
Hur tänker ni om det här?
 
 
 
 
 
Och till alla homofober och transfober;
Jag är queer. Vad ska ni göra åt det?
Gråt mer då.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress